Дана 10. марта 2022. године у галеријском простору Архива Војводине свечано је отворена самостална изложба слика „Обриси стварности” ауторке Мине Ракић.
Дипломирани историчар уметности, Слађана Драгићевић Трошић, кратко се обратила присутнима, а њен ликовни приказ који читамо у каталогу на највернији начин осликава опус од тридесетак слика рађених техником уља на платну и микс медија, представљен на овој изложби:
„Уметница Мина Ракић се представила маниром који указује на раслојавање личности: ослобођење идентитетске номенклатуре, на пропозиције мање од јаства. При том, своди детаље који, опет, воде до деобе недељивог: јаства како би се створили нови услови за развој истог. У овако цикличној, заносној игри уметница суптилно додаје зрно-два енигматске, духовне, метафизичке-емотивне поруке коју жена носи. Поштујући ликовна правила, свакако пиктуралним алаткама уметница призива давно уснули свет, помало у заборав пале уметнике, дрско пркосећи свим пост и нео префиксима. Пољуљана вредност слике овде је несумњиво на страни класичног дела уметниковог дискурса. При том, никако досадна или испразна, већ помало заводљива, голица непце маште, растаче све екране и чини да тежимо искрености пред тим љубопитљивим и дивље питомим очима. Чини се да је уметница фокус виђења жене и женствености пренела у око ових дама–све се растаче у флуидном збацивању масе тела, једино очи као показатељи дамара душе купе разливене обрисе и боје, спајајући класику и слутећи постекстраваганцију…”– истиче Слађана Драгићевић Тошић.
Бројним посетиоцима обратила се и сама ауторка. Мина Ракић рођена је у Суботици 1983. године. Упоредо са основном и средњом школом похађала је ликовну школу Арт Атеље Невене Грковић Буквић. Након завршене Гимназије „Светозар Марковић”, уписује студије на Академији Уметности у Београду, Одсек сликарство, на којој је дипломирала 2009. године у класи професора Миливоја Павловића. Осим сликарством, бави се и графичким дизајном, највише дечјом дигиталном илустрацијом. Своје радове Мина Ракић је до сада излагала у земљи и иностранству, у оквиру више колективних и три самосталне изложбе.
Атмосферу вечери употпунио је музички наступ Дримкрафта, lo-fi пројекта Игора Девића, једног од оснивача алтернативног састава Хтон. Суштина њиховог концепта је исписивање дневника снова и сноликих представа путем музике. Централну поставку овог минималистичког опуса прожимају ноћне периферне визије, спора пулсирајућа хипноза и амбијентална електроника.
Добродошлицу у Архив Војводине присутнима је пожелела Сања Демировић.