Од 15. марта 2024. године се у Архиву Војводине сваког дана одржавају креативно-едукативне радионице за децу на тему Првог српског устанка (1804–1813), једног од најзначајнијих догађаја у новијој српској историји. У интерактивним радионицама под називом „Како је Стрина победила црног Арапина” учествовали су ученици четвртих разреда новосадских основних школа: „Ђорђе Натошевић”, „Ђура Даничић”, „Петефи Шандор”, „Јован Поповић”, „Соња Маринковић” и „Милош Црњански” које су на занимљив час из историје довеле њихове учитељице. Поводом 220 година од подизања Првог српског устанка (1804–1813) у Архиву Војводине су током фебруара, марта и априла 2024. године организоване радионице које је осмислила Северина Милетић. Намењене су деци узраста од 8 до 13 година. На радионицама које се одржавају од 15. марта деца су, инспирисана сликама Сеоба Србаља Паје Јовановића, Збор у Орашцу Вељка Станојвића, као и другим делима на којима је приказан живот српског сељака у Отоманској империји, кроз игру откривала појмове као што су сеобе (њихови узроци и поводи), страх за најближе, за огњиште, за живот; принудни рад, неизвесност, несигурност, слобода… Музиком, кроз слободу покрета, освајала су простор и уз помоћ имагинације рекреирала су слободу и недостатак исте на почетку радионице. Након тога су кроз мини изложбу прошла најважније моменте који су илустровали узроке устанка, а потом се суочила са изазовом да све слике именују.
Кроз добијене драмске задатке учесници радионица су откривали замршене односе потлачених и тлачитеља и кроз игру артикулисали проблеме са којима је српски народ био суочен (харач, десетак, данак у крви, исламизација, ропство).
Централно питање, које је децу водило кроз радионицу, било је: „Kакве муке могу да натерају човека на побуну иако је исход те побуне неизвестан?”.
Прегршт интересантних дечијих рефлексија током радионице показао је да драма у образовању пружа свакако адекватан приступ у обради историјских тема за децу основношколског узраста.