Архив Војводине први пут ове године учествује у манифестацији „Новосадско BIG дечије летоˮ у организацији Дечијег културног центра Нови Сад, која се одржава од 2010. године. Тема манифестације овог лета је „Дунав је наше мореˮ, а циљ је да се деци кроз низ садржаја подстакне развој креативности, самосталности и откривање личних афинитета и талената.
Радионице ће се одржати у периоду од 5. до 9. августа сваки дан од 10 до 12 часова у галеријском простору и ограђеном дворишту установе, на адреси Жарка Васиљевића 2А.
Пријава деце је обавезна и врши се на следећим бројевима телефона:
021/489 18 33
021/489 18 15
Време: 10–12 часова, узраст: 5–12 година
ШТРАНДОВАЊЕ – На данашњој радионици ћемо се упознати са историјом новосадског купалишта Штранд, како је изгледао на старим фотографијама и разгледницама, какве смо купаће костиме виђали некад, а какве сад. У креативном делу ћемо израђивати моделе некадашњих купаћих костима од креп папира, а на крају организовати и модну ревију.
Време: 10–12 часова, узраст: 5–12 година
ЧУВАЈМО РЕЗЕРВАТЕ ПРИРОДЕ – На данашњој радионици ћемо се упознати са природом и екосистемом Дунава. Које животиње живе у непосредној близини Дунава? Зашто је важно да бринемо о њима и њиховом станишту? Шта значи „природни резерватˮ и које националне паркове, природне резервате и паркове природе знамо уз Дунав? У креативном делу ћемо израђивати папирне животиње колаж и оригами техником.
Време: 10–12 часова, узраст: 5–12 година
ДУНАВСКИ МОСТОВИ – Које мостове преко Дунава, старе и нове, знамо? Хајде да их означимо на карти. У креативном делу ћемо израдити мостове од папира, картона, сламчица и сл.
Време: 10–12 часова, узраст: 5–12 година
„ТАЈНА ДУНАВСКОГ ВИЛЕЊАКАˮ – Да ли знате историју речних бродова и да део ње крије дунавско дно? Дођите да заједно откријемо шта је „операција вилењакˮ, а у креативном делу ћемо правити наше моделе бродова, са којима ћемо се на крају и тркати.
Време: 10–12 часова, узраст: 5–12 година
ОСВАЈАЊЕ ПЕТРОВАРАДИНСКЕ ТВРЂАВЕ – На овој радионици ћемо се упознати са историјом Петроварадинске тврђаве, када је настала, због чега, шта се испод ње налази и како су изгледале униформе војника који су је бранили, а како оних који су је нападали. У наставку ћемо се такмичити у друштвеним играма (на тему „напад и одбранаˮ).